history-1927-2.jpg

Історія і трудовий шлях об'єднання беруть початок з 1927 року, коли в Харкові була створена дитяча трудова комуна імені Ф.Е. Дзержинського, керівником і ідейним натхненником якої був видатний письменник і педагог А.С. Макаренко.

1928

history-1928-2.jpg

У 1928-29 роках у комуні були обладнані майстерні, а з 1930 року почали працювати перші виробничі цехи. У січні 1932 року розпочав свою роботу завод з виробництва електроінструментів, а з 1934 року було налагоджене виготовлення першого в країні фотоапарата «ФЕД». У роки Великої Вітчизняної війни завод був евакуйований у Новосибірську область (м. Бердськ), де за короткий час налагодив випуск продукції для фронту — паливних насосів для авіаційних двигунів і далекомірів. Після повернення з евакуації і відновлення виробництва з 1944 по 1950 рік завод випускав електроінструменти широкого профілю.

1951

history-1951.jpg

У 1951 році завод «Електроінструмент» був переданий Міністерству засобів зв'язку з метою освоєння виробництва бортової і наземної апаратури систем керування ракет. Перед колективом стояло складне завдання — створити конструкторський технологічний відділ та ряд інших служб, здатних розгорнути нове виробництво, підготувати в цехах трудівників до виконання незнайомої раніше роботи, з урахуванням високих вимог до якості, впровадити передові технологічні процеси.

1952

У 1952 році підприємство перейшло зі стадії вивчення, розробки й випробувань апаратури системи керування ракет в полігонних умовах до стадії серійного виробництва. З 1952 року ДНВП «Об'єднання Комунар» спеціалізується на випуску бортової і наземної апаратури систем керування багатьох ракет-носіїв оборонного і космічного призначення, апаратури систем керування для космічних апаратів. Одночасно з розвитком виробництва апаратури ракетної техніки з 1954 роцку завод почав випуск радіоприймачів «Звезда», згодом «Донец», «Харьков».

1964

history-1961.jpg

З 1964 року ДНВП «Об'єднання Комунар» виготовляє бортову систему керування для ракет-носіїв «Протон», а також наземний перевірочно-пусковий комплекс цього виробу. Виробником “Протону” є Московський машинобудівний завод ім. Хрунічева.

1967

З 1967 року ракетою-носієм «Протон» виведено на навколоземні орбіти близько 300 різних космічних апаратів. Серед них відомі орбітальні станції «Салют», «Мир», «Альфа», модулі «Квант», «Кристал», «Спектр», «Природа» і «Зоря» — перший модуль міжнародної космічної станції «Альфа».

Бортові прилади, створені на підприємстві, брали участь у виконанні наступних програм: history-1961-2.jpg

  • біологічні дослідження на супутниках «Бион»;
  • технологічні експерименти по отриманню в умовах невагомості надтвердих, надведучих і надчастотних матеріалів на супутниках «Фотон»;
  • дослідження природних ресурсів Землі на супутниках «Ресурс Ф1М», «Ресурс Ф2», «Природа».

За допомогою наземного випробувального комплексу «Кипарис», створеного фахівцями «Об'єднання Комунар», був здійснений запуск корабля багаторазової дії «Буран», проведені випробування цілого ряду космічних апаратів: «Аракс», «Геліос», «Купон», «Меридіан» та ін.

1969

У 1969 році був виготовлений мільйонний телевізор «Берізка-3», а з 1975 року підприємство приступило до випуску телевізорів кольорового зображення.

1986

ДНВП «Об'єднання Комунар» з 1986 року серійно виготовляє бортову апаратуру системи керування космічного носія «Зеніт». Ракета розроблена і виготовляється фахівцями «Південного машинобудівного заводу» м. Дніпропетровськ. Система керування являє собою сучасний автоматизований комплекс із використанням бортової цифрової обчислювальної машини і командних приладів.

1997

history-1997.jpg

У 1997 році ДНВП «Об'єднання Комунар» бере участь у виготовленні системи керування ракети «Зеніт-3SL», призначеної для використання в рамках міжнародних проектів «Морський старт», «Альфа» і «Глобалстар».

В умовах скорочення космічних замовлень ДНВП «Об'єднання Комунар» все більше уваги приділяє випуску народногосподарських товарів. Серед номенклатури продукції, що випускається підприємством, все більшої уваги набирають вироби приладобудування, орієнтовані на внутрішній ринок. Серед останніх розробок комунарівців — рентгеноінтроскопічні системи митного огляду багажу «Полискан», яким немає аналогу в країнах СНД.

На замовлення авіабудівників на «Комунарі» був освоєний випуск системи кондиціонування повітря і протиобліднювальних систем для літаків Ан-38, Ан-70, Ан-140, що виготовляються і зараз. У комунальників і енергетиків значним попитом користуються виготовлені в об'єднанні зварювальні апарати, електронні лічильники електроенергії, а також лічильники обліку витрат холодної і гарячої води. Серед розробок підприємства і програмно-технічний комплекс керування паровими турбінами.

1999

history-1999.jpg

Починаючи з 1999 року одним з напрямків діяльності ДНВП «Об’єднання Комунар» стали розробка та виготовлення комплектуючих виробів для підприємств залізничної галузі України та країн ближнього зарубіжжя.

За сприяння ПАТ «Укрзалізниця» наше підприємство стало одним з основних постачальників продукції для будівництва та капітально-відновлюваного ремонту пасажирських вагонів і вагонів метрополітену.

З 2000-го року наше підприємство розпочало співпрацю з АТ «Юнікон» (м. Дніпро), а з 2003-го року з ТОВ «Харківський вагонобудівний завод» (м. Харків) у напрямку виробництва вітчизняного інтер’єру для капітально-відновлювального ремонту пасажирських вагонів.

2002

 

У 2002 році на замовлення ПАТ «Укрзалізниця» ДНВП «Об’єднання Комунар» активно включилось в програму будівництва нових українських вагонів, тісно співпрацюючи з ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» (м. Кременчук).

За порівняно короткий термін, на замовлення АТ «Юнікон» та ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», спеціалістами «Комунара» розроблено та запущено у серійне виробництво широкий асортимент продукції для залізничних вагонів та вагонів метрополітену, що відповідає європейським стандартам.

 

Протягом 2004 – 2007 років наше підприємство, запровадивши новітні сучасні технології, отримані шляхом кооперації з провідними європейськими компаніями «RAWAG» (Польща) і «BODE» (Німеччина) взяло участь у розробці та виготовленні зовнішніх дверей притульно-зсувного типу з електричним приводом для нових вагонів метрополітену. Також за технічним завданням ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» нашими спеціалістами були розроблені і запущені у виробництво двері кабіни машиніста та внутрішні торцеві двері для вагонів метрополітену.

2007

У період з 2007 по 2012 рік ДНВП «Об’єднання Комунар» продовжувало розширювати номенклатуру комплектуючих залізничного напрямку. За цей час підприємством для ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» було виготовлено 70 вагонокомплектів інтер’єру для будівництва нових вагонів за замовленням Республіки Казахстан, у тому числі 40 вагонів купейного типу з трансформованими меблями.

Протягом 2013-2014 років на ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» відправлено 95 вагонокомплектів інтер’єру для капітально-відновлювального ремонту вагонів Київського метрополітену. У 2014-2015 роках наше підприємство поставило ТОВ «Харківський вагонобудівний завод» вагонокомплекти інтер’єру для модернізації пасажирських вагонів для потреб регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця», а у 2016 році вагонокомплекти інтер’єру для модернізації вагонів Харківського метрополітену.

За майже вісімнадцять років існування залізничного напрямку ДНВП «Об’єднання Комунар» було виготовлено більше десяти різних типів комплектів меблів для понад 300 пасажирських вагонів, які сьогодні з успіхом експлуатуються в Україні, республіках Білорусь, Казахстан, Таджикистан, Узбекистан.

2017

У цьому році ДНВП «Об’єднання Комунар» продовжує співпрацю з ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», АТ «Юнікон», ТОВ «Харківський вагонобудівний завод» у напрямку виробництва нових вагонів для забезпечення потреб залізничної галузі України та модернізації пасажирських вагонів, що експлуатуються ПАТ «Укрзалізниця».


Маючи могутній виробничий і кадровий потенціал, ДНВП «Об'єднання Комунар» продовжує подальшу роботу з розширення номенклатури й обсягів продукції і запрошує до співробітництва всіх зацікавлених осіб.